Specialist in verstoppingen, lekkages en leidingwerk

Klantenverhalen

Wc blijft doorlopen, de Nijmeegse waterkwestie

Een wc die blijft doorlopen zorgt allereerst voor een verspilling van een grote hoeveelheid aan water, kan voor geluidshinder zorgen en een waterrekening waar je niet blij van wordt. Met deze klacht worden wij gebeld door een gezin in Nijmegen. Mevrouw legt uit dat de afgelopen drie maanden er water door de wc-pot blijft doorlopen.

Aanpak van het probleem

Nu vraag je je wellicht af waarom iemand zo lang met dit probleem blijft zitten, maar mevrouw heeft eerder die maand al een loodgietersbedrijf gebeld die het probleem niet heeft weten op te lossen. Zij geeft aan dat ze dit bedrijf niets hoeft te betalen aangezien het probleem niet is verholpen, maar hiermee is het probleem nog steeds niet opgelost.

Telefonische analyse

Wij maken telefonisch een analyse door gerichte vragen te stellen bijvoorbeeld; of dat het een inbouw wc-reservoir betreft, de locatie van de wc en wat de voorgaande loodgieter van het andere bedrijf heeft gedaan om het probleem te verhelpen. Na de klant aangehoord te hebben komen we erachter dat de vorige loodgieter in de badkamer een nieuwe vlotterkraan in het reservoir heeft geplaatst, wat uiteindelijk dus niet heeft geleid tot een oplossing van het probleem.

De interventie van de Wakso Loodgieter

Na kennis gemaakt te hebben met meneer en mevrouw des huizes gaat onze loodgieter een kijkje nemen in de wc spoelbak, het betreft een inbouwreservoir van het merk Geberit. Onze loodgieter ziet dat er een nieuwe vlotter is geïnstalleerd en controleert het spoelmechanisme. Onze loodgieter constateert dat de vlotter niet goed is geïnstalleerd waardoor de vlotter tegen de wand van de spoelbak komt bij het doorspoelen, waardoor de kraan open blijft staan.

Correctieve stappen en resultaten

Het spoelmechanisme wordt voor de zekerheid gecontroleerd, waarbij heel het spoelmechanisme wordt gedemonteerd en nagelopen. De vlotter wordt opnieuw geplaatst, dit keer op de juiste manier zodat de vlotter niet tegen de wand van het reservoir komt. De vlotter wordt op de juiste manier afgesteld, en het spoelknoppaneel (het paneel zat omgedraaid) wordt ook op de juiste manier geplaatst.

Klanttevredenheid en afsluiting

Onze loodgieter drukt om de beurt op de knoppen van het doorspoelpaneel om het doorspoelen te controleren. De kraan gaat open en stopt zodra de vlotter het gewenste niveau heeft bereikt. Het wc-reservoir is voldoende gevuld met water en er loopt geen water meer door in de wc-pot. De klant wordt erbij gehaald en ziet dat het probleem na 3 maanden is opgelost. Onze loodgieter vertelt dat het probleem is verholpen en dat we een garantie van 3 maanden hanteren. De klant is tevreden en gerustgesteld en weet dat wij bij de firma Wakso klaarstaan voor de klant!